Polityka Prywatności
TransferGo
Do zapewnienia najwyższej jakości usługi w zakresie przesyłania pieniędzy, potrzebujemy pewnych danych osobowych.
Ale Twoje dane osobowe są… cóż, osobiste i chronione prawne, a my jesteśmy zobowiązani do przestrzegania przepisów.
Niniejsza Polityka Prywatności szczegółowo wyjaśnia prawa i obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi, gdy nadarzy się okazja.
Podstawy
1. Trochę o nas
Nasza firma nosi nazwę TransferGo Ltd. Nasza siedziba mieści się w Wielkiej Brytanii, w Londynie EC1Y 8AF, przy ulicy 1a Old Street Yard White Collar Factory. Numer rejestracyjny naszej firmy to 07914165. Nasza firma jest zarejestrowana w Information Commissioner’s Office (biurze ds. danych osobowych), które stanowi organ regulacyjny w zakresie danych osobowych w Wielkiej Brytanii. Numer naszej firmy to Z316680X.
TransferGo Lithuania UAB jest zarejestrowaną w Republice Litewskiej firmą, świadczącą usługi w zakresie płatności elektronicznych, autoryzowaną i nadzorowaną przez bank centralny Litwy. Siedziba firmy mieści się na Litwie, w Wilnie, przy ulicy Palangos 4. Numer rejestracyjny firmy to: 304871705, kod autoryzacyjny firmy to: LB000461.
2. Nasza obietnica
Obiecujemy chronić i szanować Twoją prywatność, w tym:
3. Dlaczego ten dokument jest taki ważny
W myśl ustawy o ochronie danych osobowych jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych. Wiąże się to z pewnymi obowiązkami w zakresie tego, w jaki sposób wykorzystujemy te dane. W niniejszym dokumencie staraliśmy się przedstawić obowiązki te w sposób jak najbardziej jasny. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sposobu, w jaki wykorzystujemy Twoje dane, prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem [email protected].
Twoje prawa
Twoje prawa w zakresie danych osobowych są chronione prawnie. Dowiedz się, w jaki sposób ich przestrzegamy.
4. Co oznaczają dla nas Twoje prawa
Twoje prawo | Co to oznacza? |
---|---|
Masz prawo wiedzieć, w jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane. | Do tego służy niniejsza Polityka prywatności – ma ona w jak najbardziej przystępny sposób wyjaśnić, w jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane. |
Możesz poprosić o wgląd do Twoich danych, które posiadamy. Możesz również zapytać o szczegóły dotyczące tego, jakie dane przetwarzamy i dlaczego. | Jeśli złożysz wniosek o dostęp do swoich danych osobowych, dostarczymy Ci kopię wszystkich informacji na Twój temat, jakie przechowujemy. Nie możemy udzielić Ci informacji na temat innych osób, informacji związanych z toczącym się dochodzeniem w sprawie karnej lub w sprawie oszustwa, ani informacji o prowadzonych między nami negocjacjach w sprawie ugody. |
Możesz poprosić nas o poprawienie swoich danych, jeśli uważasz, że są one błędne. | Na Twoją prośbę poprawimy niepełne lub niedokładne dane. Być może będziemy musieli sprawdzić dokładność nowych informacji, które nam podasz, zanim zaktualizujemy Twój plik. |
Możesz poprosić nas o usunięcie swoich danych. | Możesz poprosić nas o usunięcie swoich danych osobowych, jeśli: • nie ma powodu, dla którego mielibyśmy je nadal wykorzystywać • chcesz wycofać wyrażoną wcześniej zgodę • sprzeciwiasz się używaniu przez nas Twoich danych • użyliśmy Twoich danych bezprawnie • zgodnie z prawem jesteśmy zobowiązani do usunięcia Twoich danych Nie zawsze możemy zgodzić się na Twoją prośbę. Jeśli zamknąłeś/zamknęłaś swoje konto TransferGo, ale obowiązujące akty prawne wymagają od nas zachowania Twoich danych osobowych, możemy nie być w stanie usunąć Twojej dokumentacji w pełni. |
Możesz sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych w celach marketingowych. | Możesz zrezygnować z otrzymywania od nas komunikatów marketingowych. Aby to zrobić, wystarczy przejść do ustawień w używanej przeglądarce lub aplikacji, kliknąć opcję „Privacy” i dostosować kanały komunikacji do swoich preferencji. |
Możesz sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas innych informacji (jeśli wykorzystujemy je do uzasadnionych celów). | Jeśli używamy Twoich danych dla „uzasadnionych interesów”, a Ty nie chcesz, żebyśmy je wykorzystywali, możesz zgłosić sprzeciw. Ale jeśli istnieje nadrzędny powód (np. prawny), aby wykorzystać takie informacje, możemy odrzucić Twoją prośbę. Jeżeli sprzeciwisz się wykorzystaniu przez nas informacji, od których zależą nasze usługi, nie będziemy w stanie ich świadczyć na Twoją rzecz, dlatego też możemy być zmuszeni do zamknięciaTwojego konta. |
Możesz poprosić o ograniczenie wykorzystania Twoich danych. | Możesz poprosić o wstrzymanie wykorzystywania Twoich danych, jeśli: • chcesz, abyśmy sprawdzili, czy są one dokładne • wykorzystanie przez nas Twoich danych jest niezgodne z prawem, ale nie chcesz, abyśmy je usunęli • nie potrzebujemy już tych informacji, ale chcesz, abyśmy nadal je dla Ciebie przechowywali w związku z roszczeniem prawnym • sprzeciwiłeś się wykorzystywaniu przez nas Twoich danych (patrz wyżej), ale musimy sprawdzić, czy mamy nadrzędny powód, aby je wykorzystać. |
Możesz poprosić o przekazanie Ci Twoich danych osobowych. | Jeśli będziemy mieć taką możliwość, a przepisy na to pozwolą, przekażemy Ci Twoje dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym, maszynowo czytelnym formacie. |
Możesz wycofać swoją zgodę. | W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę. Po prostu zmień swoje ustawienia w witrynie lub aplikacji TransferGo albo wyślij e-mail na [email protected]. (Pamiętaj: wykorzystanie przez nas Twoich danych osobowych jest zgodne z prawem od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody do momentu jej wycofania). |
5. Jak korzystać ze swoich praw
Jeśli chcesz skorzystać z któregokolwiek z tych praw, napisz do nas na [email protected] . Gdy to zrobisz, możemy poprosić Cię o potwierdzenie swojej tożsamości. Musimy upewnić się, że to Ty do nas piszesz, aby bezpiecznie rozpatrzyć Twoją prośbę. Jeśli nie jesteś zadowolony ze sposobu, w jaki postępujemy z Twoimi danymi, możesz złożyć skargę do lokalnego inspektora ds. ochrony danych.
Nasze obowiązki
6. Gromadzenie Twoich danych
Gromadzimy Twoje dane osobowe, gdy korzystasz z:
nasza strona https://www.transfergo.com
Aplikacja TransferGo
Poniższa tabela wyjaśnia dokładnie jakie informacje zbieramy, w jaki sposób i w którym momencie to robimy.
Rodzaj danych | W jaki sposób gromadzimy dane |
---|---|
Te dane udostępniasz nam w następujących przypadkach: • podczas rejestracji, aby korzystać z TransferGo • przy wypełnianiu wszelkich formularzy • w celach korespondencyjnych | Twoje imię i nazwisko, adres, obywatelstwo i data urodzenia. Twój adres e-mail, numer telefonu i szczegóły dotyczące używanego urządzenia (np. telefonu, komputera lub tabletu). Twoja nazwa użytkownika, hasło i inne informacje dotyczące rejestracji. Szczegóły dotyczące Twojego konta bankowego, w tym numer konta, kod banku i numer IBAN. Szczegóły dotyczące Twoich kart debetowych i kredytowych, w tym numer karty, data ważności i numer CVV. Dokument tożsamości (na przykład paszport lub międzynarodowy dowód osobisty), kopie wszelkich dokumentów dostarczonych w celu weryfikacji tożsamości oraz wszelkie inne informacje podane w celu dowiedzenia swoich uprawnień do korzystania z naszych usług. Zapisy oraz nagrania rozmów, jeśli skontaktujesz się z nami lub my skontaktujemy się z Tobą. Twoje zdjęcie lub film wideo, zrobione podczas sesji weryfikacji tożsamości. |
Za każdym razem, gdy korzystasz z witryny lub aplikacji TransferGo | 1) Dane techniczne, w tym: – adres IP identyfikujący Twoją sieć – dane do logowania, informacje na temat typu i wersji przeglądarki – ustawienia Twojej strefy czasowej – system operacyjny i platforma – typ urządzenia – niepowtarzalny identyfikator urządzenia (na przykład numer IMEI urządzenia, adres MAC interfejsu sieci bezprzewodowej urządzenia lub numer telefonu komórkowego używanego przez urządzenie) – dane z sieci komórkowej – mobilny system operacyjny – rodzaj używanej przeglądarki mobilnej, i tak dalej. 2) Dane dotycząceTwojej wizyty, w tym: – linki kliknięte przez Ciebie na naszej stronie (łącznie z datą i godziną kliknięcia) – usługi, z których skorzystano lub które wyszukiwano – czasy reakcji na stronie – błędy w pobieraniu – długość wizyt na niektórych stronach – dane dotyczące interakcji ze stroną (takie jak przewijanie i klikanie) – metody używane do zamknięcia strony i przejścia na kolejną witrynę. 3) Dane dotyczące transakcji, w tym: – data, czas i kwotę transakcji – stosowane waluty i kursy walutowe – dane odbiorcy – użyta metoda płatności. 4) Dane przechowywane na urządzeniu, w tym: – dane kontaktowe z Twojej książki adresowej (jeśli udzielisz nam do nich dostępu) – dane do logowania – zdjęcia, filmy wideo lub inne treści cyfrowe – dane dotyczące rejestracji (czasami nazywamy je informacjami dotyczącymi zawartości). Nasza aplikacja regularnie gromadzi te dane w celach aktualizacyjnych. |
Używamy GPS do śledzenia Twojej lokalizacji (jeśli masz włączone usługi lokalizacyjne w aplikacji TransferGo) | Czasami śledzimy Twoją lokalizację, na przykład po to, aby dowiedzieć się, skąd wysyłasz pieniądze. |
Kiedy przesyłasz dokumenty do weryfikacji lub dokonujesz transakcji | Może to obejmować weryfikację tożsamości lub szczegóły transakcji finansowych. |
7. Dlaczego potrzebujemy Twoich danych
Nie możemy wykorzystywać Twoich danych bez podstawy prawnej (powodu wynikającego z obowiązującego prawa). Takie podstawy prawne mogą obejmować:
Aby dotrzymać postanowień zawartych z Tobą umów
Bez pewnych danych dotyczących Cię danych nie jesteśmy w stanie świadczyć naszych usług.
Aby wypełnić nasze zobowiązania prawne
Niektóre przepisy, np. te dotyczące prania pieniędzy, wymagają od nas gromadzenia i przechowywania pewnych danych o Tobie.
Dla uzasadnionych interesów
W pewnych sytuacjach zbieramy i wykorzystujemy Twoje dane lub udostępniamy je innym organizacjom. Robimy to tylko z uzasadnionych pobudek, na przykład jeśli zechcesz użyć nowej karty i będziemy musieli przesłać Twoje dane do podmiotu, który świadczy daną usługę.
Na podstawie wyrażonej zgody
Wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas Twoich danych, gdy korzystasz ze strony internetowej lub aplikacji TransferGo lub gdy zaznaczysz pole, informujące o chęci udostępnienia nam swoich danych osobowych w celu wykorzystania ich przez nas w określony sposób.
Są to jedyne powody, dla których używamy Twoich danych osobowych. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, w jaki sposób je wykorzystujemy.
8. W jaki sposób i kiedy wykorzystujemy Twoje dane
Gromadzimy Twoje dane w celu:
Poniżej znajdziesz szczegółowe omówienie każdej z tych opcji.
Świadczenie usług
Aby umożliwić Ci korzystanie z TransferGo, potrzebujemy niektórych Twoich danych osobowych na różnych etapach.
Kiedy rejestrujesz konto, używamy Twoich danych, aby:
Jeśli już korzystasz z TransferGo, używamy Twoich danych, aby:
Używamy Twoich danych również po to, aby zapewnić Ci dostęp do obsługi klienta przez telefon lub e-mail. Możemy nagrywać prowadzone rozmowy i wysyłane e-maile, ale tylko po to, aby szkolić i monitorować pracę naszego zespołu i zapewnić Ci jak najlepsze wsparcie.
Ochrona przed oszustwami
Używamy Twoich danych, aby zweryfikować Twoją tożsamość. Robimy to w celu ochrony przed oszustwami, aby przestrzegać przepisów prawa i potwierdzić, że kwalifikujesz się do korzystania z naszych usług. Używamy Twoich danych również po to, aby poznać Twoją sytuację finansową i ograniczyć ryzyko popełnienia oszustwa związane z Twoim kontem w TransferGo.
Informowanie o nowych interesujących produktach i usługach
Za Twoją zgodą wykorzystujemy Twoje dane również do:
Pamiętaj, że możesz poprosić nas o zaprzestanie przesyłania Ci informacji marketingowych, zmieniając odpowiednia swoje ustawienia prywatności.
Zapewnienie działania naszych usług
Ponieważ chcemy, aby nasze usługi były aktualne, wykorzystujemy Twoje dane do:
Umożliwienie interakcji w mediach społecznościowych
Wykrozystujemy Twoje dane, aby umożliwić Ci interakcje w mediach społecznościowych oraz, aby udostępnić Ci funkcje, które poprawią doświadczenia płynące z użytkowania z naszego produktu, np. możemy użyć Twoich kontaktów, aby umożliwić Ci wysyłanie pieniędzy bezpośrednio do znajomych z listy.
Wypełnianie naszych zobowiązań prawnych
Mogą pojawić się sytuacje, w któych bedziemy zmuszeni przekazać Twoje dane:
9. Wykorzystywanie Twoich danych do celów marketingowych
Kiedy rejestrujesz się w TransferGo, dajemy Ci możliwość wyrażenia zgody na otrzymywanie od nas wiadomości dotyczących naszej oferty i promocji. Jeśli zdecydujesz się wyrazić zgodę, wykorzystamy Twoje dane w celu dostosowania naszej oferty do Twoich preferencji. Swoją zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, przechodząc do ustawień prywatności w swojej aplikacji lub przeglądarce. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje prywatności lub powiadomić nas, że nie chcesz otrzymywać od nas wiadomości. Aby to zrobić, skorzystaj z sekcji „Privacy” dostępnej w zakładce „Settings” aplikacji TransferGo lub kliknij link do rezygnacji z subskrypcji, który znajdziesz w dowolnej wysłanej przez nas wiadomości marketingowej. Nie przekażemy Twoich danych żadnym podmiotom zewnętrznym w celach marketingowych bez Twojej zgody.
10. Udostępnianie danych innym osobom
Oprócz firm TransferGo (TransferGo Ltd i TransferGo Lithuania), czasami udostępniamy Twoje dane:
Oto, dlaczego może się tak zdarzyć.
Rodzaj dostawcy | Dlaczego udostępniamy Twoje dane |
---|---|
Nasi dostawcy usług IT | Abyśmy mogli świadczyć nasze usługi internetowe. |
Nasi partnerzy w sektorze bankowym i branży usług finansowych oraz sieci płatnicze | Abyśmy mogli przesyłać Twoje pieniądze za granicę. |
Reklamodawcy | Abyśmy mogli promować nasze usługi (udostępniamy dane zanonimizowane, np. „Tę reklamę kliknęło 76 kobiet po 40 roku życia”). |
Dostawcy usług analitycznych i firmy specjalizujące się w wyszukiwnaiu informacji | Abyśmy mogli ulepszać naszą stronę internetową i aplikację. |
Firmy obsługujące klientów, ośrodki badawcze i programiści | Abyśmy mogli świadczyć nasze usługi. |
Dostawcy usług komunikacyjnych | Abyśmy mogli wysyłać Ci e-maile, powiadomienia push i wiadomości tekstowe. |
Agencje zajmujące się zapobieganiem oszustwom | Abyśmy mogli zweryfikować Twoją tożsamość i możliwość korzystania z naszych produktów. |
Weryfikacja tożsamości przez zewnętrznych dostawców usług
Aby zweryfikować Twoją tożsamość w sposób bezpieczny i fachowy, współpracujemy ze specjalistami z tej dziedziny. Większość przeprowadzanych weryfikacji jest zautomatyzowana. W przypadku, gdy w ramach zautomatyzowanego procesu podjęcie decyzji nie jest możliwe, system zwróci się z prośbą o pomoc w przeprowadzeniu weryfikacji do człowieka. Niektóre weryfikacje mogą być przeprowadzane tylko przez ludzi.
Masz prawo w każdej chwili zażądać informacji lub sprzeciwić się podjętej decyzji. W przypadkach dopuszczanych przez prawo, chętnie podzielimy się z Tobą informacjami i w miarę możliwości wyjaśnimy powody podjętej decyzji. Ostateczna decyzja dotycząca weryfikacji należy do nas, zespołu TransferGo, a nie do naszych zewnętrznych dostawców usług.
Ze względów prawnych
Udostępniamy Twoje dane agencjom zajmującym się zapobieganiem oszustwom, aby:
W przypadku wykrycia oszustwa, możemy odmówić Ci skorzystania z niektórych usług lub zamknąć Twoje konto użytkownika. Aby uzyskać więcej informacji na temat sposobu, w jaki Twoje dane będą wykorzystywane przez nas i wspomniane wyżej agencje zajmujące się zapobieganiem oszustwom, wyślij e-mail do naszego inspektora ochrony danych osobowych na adres [email protected].
Twoje dane możemy udostępniać innym organizacjom zewnętrznym w następujących przypadkach:
Platformy społecznościowe
Gdy korzystamy z mediów społecznościowych do celów marketingowych, Twoje dane mogą być udostępniane odpowiednim platformom w celu sprawdzenia, czy posiadasz już w nich swoje konto. Jeśli posiadasz konto na stronie społecznościowej, możemy zwrócić się do naszego partnera działającego w ramach sieci reklamowej lub platformy społecznościowej z następującymi prośbami:
Jeśli chcesz, abyśmy przestali udostępniać Twoje dane osobowe w celach marketingowych, daj nam znać za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji TransferGo, lub wysyłając e-mail na adres [email protected]. Możesz również zarządzać swoimi preferencjami w zakresie udostępniania danych w celach marketingowych bezpośrednio za pomocą platform społecznościowych, w których jesteś zarejestrowany.
11. Przekazywanie danych poza Europę
Ponieważ świadczymy usługi międzynarodowe, czasami może zaistnieć potrzeba przekazania Twoich danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Kiedy wysyłamy Twoje płatności do banków w innych krajach, wraz z nimi możemy wysłać również Twoje dane. Robimy to, aby przestrzegać globalnych wymogów prawnych i ustawowych oraz, aby zapewnić Ci stałe wsparcie techniczne. Możemy udostępniać Twoje dane osobowe agencjom zajmującym się zapobieganiem oszustwom w całej Europie i poza nią. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby Twoje dane były przetwarzane w sposób bezpieczny i zgodny z naszą Polityką prywatności i przepisami dotyczącymi ochrony danych. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji TransferGo albo wyślij e-mail na adres [email protected].
12. Ochrona Twoich danych
Twoje dane przechowujemy na naszych bezpiecznych serwerach. Wszystkie transakcje płatnicze przeprowadzane przez nas lub naszych dostawców usług płatniczych są szyfrowane. Pamiętaj jednak, aby chronić swoje hasło TransferGo przed nieupoważnionymi osobami i nikomu go nie udostępniać.
13. Przechowywanie Twoich danych
Przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy wymagają od nas przechowywania informacji o Tobie i Twoich transakcjach przez okres pięciu lat. W przypadku pojawienia się roszczenia lub innego powodu wynikającego z przepisów prawa, możemy przechowywać Twoje dane osobowe przez okres powyżej pięciu lat po zaprzestaniu korzystania z naszych usług.
14. Pliki cookie
Czym są pliki cookie? W jaki sposób TransferGo z nich korzysta? Zapoznaj się z naszą polityką plików cookie i dowiedz się, jak zarządzać plikami cookie tutaj.
15. Informowanie o zmianach
Jeśli zmienimy sposób wykorzystywania Twoich danych osobowych, zaktualizujemy ten dokument. Poinformujemy Cię o takim fakcie również za pośrednictwem wiadomości SMS, poczty elektronicznej, strony internetowej lub aplikacji TransferGo.