Dlaczego weryfikacja klientów jest tak ważna dla TransferGo?
Czy TransferGo jest bankiem? Nie! TransferGo to coś o wiele, wiele lepszego. Aby dokonać przelew środków za naszym pośrednictwem, nie musisz już tracić cennego czasu na pójście do oddziału swojego banku, odczekanie w długiej kolejce lub ponoszenia kosmicznych opłat za przelanie swoich ciężko zarobionych pieniędzy do żądanego miejsca docelowego za granicą.
Niemniej jednak pomiędzy TransferGo i dowolnym bankiem komercyjnym istnieją pewne podobieństwa. Podobnie jak każdy bank, także i my przestrzegamy ścisłych zasad dotyczących zarówno Twoich środków, jak i metody przechowywania danych osobowych. Jesteśmy również licencjonowanym przedsiębiorstwem, którego działalność jest ściśle nadzorowana, zatem tak jak każda inna instytucja finansowa musimy przestrzegać surowych zasad i przepisów, z których część wymaga od nas weryfikacji tożsamości naszych klientów. Dlatego też prosimy ich o dostarczenie nam dokumentów mogących potwierdzić ich tożsamość.
Zazwyczaj gdy idziesz do banku to pierwszą rzeczą, o jaką zostaniesz poproszony przed wykonaniem jakiejkolwiek operacji jest przedstawienie dokumentu tożsamości. Jest to procedura, której nie można pominąć, stanowi ona część tzw. polityki KYC (Know Your Consumer – Poznaj swojego klienta). KYC jest procesem pozwalającym na zweryfikowanie tożsamości klientów firmy. Banki i inne instytucje finansowe wykorzystują KYC w celu lepszego poznania i zrozumienia potrzeb swoich klientów, jest to także ważny element procedury zapobiegającej praniu brudnych pieniędzy.
Nie powinno więc nikogo dziwić, że firma TransferGo prowadząca działalność finansową pod nadzorem musi również przestrzegać procedur KYC zgodnie z wymogami nałożonymi przez organy regulacyjne (HMRC i FCA), a zatem jest zobowiązana do przeprowadzenia weryfikacji tożsamości klienta. Realizujemy to prosząc o dostarczenie dokumentów mogących potwierdzić tożsamość klienta. Weryfikacja danych jest ważnym środkiem pozwalającym na skuteczne zwalczanie nadużyć i przeprowadzanym przez każdą legalnie działającą firmę w branży finansowej oferującą podobne usługi biznesowe.
Warto przy tym zauważyć, że my w TransferGo prosimy jedynie o jednokrotne potwierdzenie Twojej tożsamości. Możesz to zrobić poprzez dostarczenie nam paszportu, prawa jazdy lub dowodu osobistego. Należy także pamiętać, że poprosimy Cię o przesłanie odpowiedniego dokumentu podczas dokonywania rezerwacji dla drugiego zlecenia lub jeśli Twój pierwszy przelew przekracza kwotę 700 GBP lub równowartość w innej walucie, w oparciu o standardowy kurs wymiany. Jeśli Twój pierwszy przelew nie przekracza kwoty 700 GBP lub równowartości w innej walucie, będziemy Cię tylko prosili o podanie danych w Twoim profilu TransferGo, takich jak imię i nazwisko oraz data urodzenia.
Weryfikacja tożsamości jest kluczowa nie tylko dlatego, że pomaga nam budować wzajemne zaufanie, ale także dlatego, że w ten sposób jesteśmy w stanie zapewnić bezpieczeństwo Twoich pieniędzy. Jest to jeden ze sposobów pozwalających nam zapobiegać oszustwom w przypadku gdy ktoś korzysta w niedozwolony sposób z Twojej karty debetowej lub ma dostęp do Twojego systemu bankowości elektronicznej i także w sposób niezgodny z prawem korzysta z Twoich środków. Pozwala nam to również zapobiegać zjawisku prania brudnych pieniędzy.
Wszystkie dokumenty, jakie nam dostarczysz będą przechowywane w sposób zgodny z zapisami ustawy o nazwie Data Protection Act 1998 – podstawowym aktem prawnym regulującym zasady ochrony danych osobowych. Jedynie bardzo ograniczona liczba dobrze przeszkolonych osób będzie mieć do nich dostęp, tak więc możesz być całkowicie spokojny o bezpieczeństwo swoich danych osobowych.